Wkłady do korpusów
Wkłady do korpusów umożliwiają agregowanie wszystkich typów maszyn w dowolnym miejscu drabinki – zarówno w dolnej, jak i górnej pozycji. Zmiana położenia trwa zaledwie kilka sekund, dlatego wyposażone w nie korpusy do ciągników nazywane są szybkoprzestawnymi. W asortymencie produktów Scharmueller znajdą Państwo wkłady pasujące także do samochodów osobowych.
Wkłady do korpusów do samochodów ciężarowych
Jak już wspomnieliśmy, oferta produktowa firmy Scharmueller, obejmuje również wkłady do korpusów do samochodów ciężarowych. Jaka jest ich rola? Podobnie jak w przypadku ciągników, umożliwiają one przyłączenie do pojazdu dodatkowych przyczep. Rozwiązanie to jest niezwykle praktyczne i powszechnie stosowane na całym świcie. Dzięki niemu można bowiem podpiąć przyczepę do niemal dowolnego pojazdu. W ten sposób przetransportowanie nawet dużych ładunków nie będzie stanowiło żadnego problemu. W przypadku zainteresowania tego rodzaju produktami, zachęcamy do kontaktu z naszą firmą. Zapraszamy również do zapoznania się z pozostałymi produktami z naszej oferty. Dostępne są w niej między innymi zaczepy kulowe k80, transportowe i polowe, a także trzypunktowe układy zawieszenia.
Zaczepy typu PitonFix
Zaczepy typu PitonFix to mocne, sworzniowe zaczepy, który wyróżniają się dużą odpornością na naciski pionowe. Stosowane są zazwyczaj jako sprzęg dolny, pozwalający agregować ciągniki z maszynami takimi jak opryskiwacze, wozy asenizacyjne, rozrzutniki obornika, a także przyczepy tandem i tridem. W ich przypadku ucho dyszla zabezpiecza się przy użyciu zapadki utrzymywanej przez sworzeń blokujący. Oferujemy manualne wkłady Pitonfix wysokoprzestawne z uchwytem, a także odłączane ze sworzeniem, zarówno do sprzęgania dolnego, jak i górnego. W ofercie firmy Scharmueller znajdują się także zaczepy zatrzaskowe typu Pitox Fix.
Rodzaje wkładów do korpusów
Oprócz zaczepów PitonFix oferujemy też kilka innych rodzajów wkładów do korpusów:
- zaczepy K80 – to nowoczesne system sprzęgu, które zapewniają bezluzowe połączenie ciągnika z inną maszyną. Brak luzów na stuku dyszla i zaczepu pozytywnie wpływa na komfort pracy. Pozwala również na przemieszczanie się maszyny towarzyszącej pod większym kątem w stosunku do traktora. Ułatwia to pracę w trudnych warunkach, np. w kopalniach, kamieniołomach, czy lasach. Co więcej, wkład ten jest mocniejszy od standardowych połączeń sworzniowych i umożliwia przenoszenie większych obciążeń pionowych;
- ISO50 samochody osobowe – to wkład służący do agregowania z ciągnikiem niewielkich przyczepek lub małych maszyn. Jego końcówką jest zaczep kulowy K50, który może zostać zamontowany na każdej płycie adaptacyjnej;
- zaczep polowy kat.2 (sworzeń 31,5 mm) – to połączenie belki polowej z wkładem do korpusu, które wykorzystywane jest do agregowania z ciągnikiem niewielkich sprzętów. Jego zaletą jest to, że pozwala na bezpieczne odsuwanie punktu sprzęgu między maszynami. Oferujemy zaczepy polowe o maksymalnym dopuszczalnym nacisku pionowym 650 kg i 1600 kg.
PitonFix: jest to zaczep sworzniowy przystosowany do agregowania z oczkami pociągowymi o średnicy fi50 typu ring. Jest to bardzo mocny zaczep stosowany najczęściej jako sprzęg dolny, chociaż może pracować w każdym położeniu na jakie mu pozwala korpus. Cechuje się dużą wytrzymałością na naciski pionowe, świetnie spisuje się w maszynach typu: rozrzutnik obornika, wóz asenizacyjny, opryskiwacz, przyczepy tandem, tridem itp.
K80: jeden z najnowszych systemów sprzęgu jest jedynym który pozwala na całkowicie bezluzowe połączenie ciągnika z maszyną towarzyszącą. Eliminuje luzy na styku ciągnik-maszyna co powoduje zwiększenie trwałości, poprawia komfort i ergonomię pracy, pozwala na pracę maszyny pod większym kontem względem ciągnika (praca w trudnych warunkach np.: kopalnie, lasy, kamieniołomy, nierówności), a co najważniejsze wkład K80 jest mocniejszy od zwykłego połączenia sworzniowego i pozwala przenosić większe obciążenia pionowe. Wkłady typu K80 są wykorzystywane do agregowania podobnych maszyn jak pitonfixy. Do smarowania zaczepu kulowego K80 zaleca się smary wyprodukowane zgodne z zasadami DIN 51825. Podczas użytku K80 nie jest potrzebny dodatkowy system łączenia. Zapewnia on zwiększony kąt obrotu.
ISO50 samochody osobowe: ten typ połączenia jest podobny do stosowanego w samochodach osobowych. Służy do agregowanie małych przyczepek lub maszyn, a oparty jest na kuli k50. Takie końcówki możemy montować na każdej dostępnej na rynku płycie adaptacyjnej, a co za tym idzie zastosować we wszystkich możliwych ciągnikach rolniczych.
Zaczep polowy kat.2 (sworzeń 31,5mm): stanowi połączenie tradycyjnej belki polowej z wkładem do korpusu. Pozwala na wygodne agregowanie niewielkich maszyn w dowolnej pozycji korpusu. Dodatkowo pozwala na wygodne i bezpieczne odsunięcie punktu sprzęgu maszyny od ciągnika. W ofercie znajdą Państwo także płyty adaptacyjne z uchwytem. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym asortymentem produktów.